undefined

Immersive Virtual Reality in Experiential Learning : A Value Co-creation and Co-destruction Approach

Publiceringsår

2023

Upphovspersoner

Tonteri, Tomi; Holopainen, Jani; Lumivalo, Juuli; Tuunanen, Tuure; Parvinen, Petri; Laukkanen, Tommi

Abstrakt

Immersive Virtual Reality (later VR) has its potential in enabling learning experiences. Several studies adopt experiential learning as a key concept to understand the outcomes of VR. This study consists of two parts – the first part conducts a systematic literature review on VR experiential learning and suggests seven main dimensions for the concept identified by the existing literature: engagement, sociability, contextual information, physical sensation, interactivity, cognitions, and presence. The second part adopts a value co-creation and co-destruction approach to empirically test the construction underlying VR experiential learning. The findings indicate 33 value co-creation and 19 value co-destruction constructs contributing to the seven dimensions. The suggested seven value construct dimensions combined with our own empirical findings and the theory of experiential learning, our research results build understanding about the experiential learning in the VR context and further encourages future VR learning research to test and validate these propositions.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Holopainen Jani

Parvinen Petri

Östra Finlands universitet

Holopainen Jani Orcid -palvelun logo

Tonteri Tomi Tapio

Laukkanen Tommi Juhani

Jyväskylä universitet

Lumivalo Juuli Orcid -palvelun logo

Tuunanen Tuure Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Konferens

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A4 Artikel i en konferenspublikation

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

CC BY NC ND

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Data- och informationsvetenskap; Företagsekonomi; Psykologi; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja