undefined

Achievement emotions and arithmetic fluency – Development and parallel processes during the early school years

Publiceringsår

2023

Upphovspersoner

Rawlings, Anna Maria; Niemivirta, Markku; Korhonen, Johan; Lindskog, Marcus; Tuominen, Heta; Mononen, Riikka

Abstrakt

This study investigated the developmental trajectories and interrelationships of mathematics-related achievement emotions and arithmetic fluency from first to third grade, and the effects of these on third grade mathematics performance. Participants were 232 Norwegian students. Students’ emotions and arithmetic fluency were measured four times and mathematics performance once. Applying latent growth curve modeling, developmental patterns of decreasing enjoyment and increasing boredom were observed over time. The mean level of enjoyment remained fairly high, and of both boredom and anxiety quite low. Individual differences were observed in both the initial levels and development of all emotions and arithmetic fluency, indicating differences in developmental trajectories. Only the initial levels and rate of change in arithmetic fluency predicted mathematics performance at the third grade.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Rawlings Anna Maria

Tuominen Heta

Niemivirta Markku

Mononen Riikka

Uleåborgs universitet

Mononen Riikka Orcid -palvelun logo

Åbo Akademi

Korhonen Johan Orcid -palvelun logo

Östra Finlands universitet

Niemivirta Markku Juhani Orcid -palvelun logo

Tuominen Tytti Heta Stiina Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Learning and Instruction

Förläggare

Elsevier

Volym

86

Artikelnummer

101776

Publikationsforum

62542

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

CC BY

Parallellsparad

Ja

Parallellagringens licens

CC BY

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.learninstruc.2023.101776

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja