Feminist ethnography as 'Troublemaker' in educational research : analysing barriers of social justice
Publiceringsår
2022
Upphovspersoner
Lappalainen, Sirpa; Hakala, Katariina; Lahelma, Elina; Mietola, Reetta; Niemi, Anna-Maija; Salo, Ulla-Maija; Tolonen, Tarja
Organisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Niemi Anna-Maija
Lahelma Elina
Hakala Katariina
Mietola Reetta
Tolonen Tarja
Salo Ulla-Maija
Åbo universitet
Niemi Anna-Maija
Östra Finlands universitet
Lappalainen Sirpa Hannele
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Moderpublikationens namn
Förläggare
Volym
18
Nummer
1
Sidor
38-56
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Licens för förläggarens version
CC BY
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik; Historia och arkeologi; Övriga humanistiska vetenskaper; Sociologi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1080/17457823.2022.2122855
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja