Educational intervention to support development of mentors' competence in mentoring culturally and linguistically diverse nursing students: A quasi-experimental study
Publiceringsår
2022
Upphovspersoner
Oikarainen, Ashlee; Kaarlela, Veera; Heiskanen, Marjut; Taam-Ukkonen, Minna; Lehtimaja, Inkeri; Kärsämänoja, Taina; Tuomikoski, Anna-Maria; Kääriäinen, Maria; Tomietto, Marco; Mikkonen, Kristina
Organisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Lehtimaja Inkeri
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Moderpublikationens namn
Volym
116
Artikelnummer
105424
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Licens för förläggarens version
CC BY
Parallellsparad
Ja
Parallellagringens licens
CC BY
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Vårdvetenskap; Pedagogik; Folkhälsovetenskap, miljö och arbetshälsa
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1016/j.nedt.2022.105424
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja