undefined

Educational intervention to support development of mentors' competence in mentoring culturally and linguistically diverse nursing students: A quasi-experimental study

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Oikarainen, Ashlee; Kaarlela, Veera; Heiskanen, Marjut; Taam-Ukkonen, Minna; Lehtimaja, Inkeri; Kärsämänoja, Taina; Tuomikoski, Anna-Maria; Kääriäinen, Maria; Tomietto, Marco; Mikkonen, Kristina

Organisationer och upphovspersoner

Uleåborgs universitet

Kääriäinen Maria

Tuomikoski Anna-Maria

Oikarainen Ashlee Inez

Mikkonen Kristina Orcid -palvelun logo

Kaarlela Veera Orcid -palvelun logo

Helsingfors universitet

Lehtimaja Inkeri

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Nurse Education Today

Volym

116

Artikelnummer

105424

Publikationsforum

64286

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

CC BY

Parallellsparad

Ja

Parallellagringens licens

CC BY

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Vårdvetenskap; Pedagogik; Folkhälsovetenskap, miljö och arbetshälsa

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.nedt.2022.105424

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja