undefined

Cross-Sectional and Longitudinal Associations Between Quality of Parent–Child Interaction and Language Ability in Preschool-Age Children With Developmental Language Disorder

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Jokihaka, Suvi; Laasonen, Marja; Lahti-Nuuttila, Pekka; Smolander, Sini; Kunnari, Sari; Arkkila, Eva; Pesonen, Anu Katriina; Heinonen, Kati

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Pesonen Anu Katriina

Arkkila Eva

Heinonen Kati

Laasonen Marja

Lahti-Nuuttila Pekka

Smolander Sini

Jokihaka Suvi

Tammerfors universitet

Heinonen Kati Orcid -palvelun logo

Uleåborgs universitet

Kunnari Sari Orcid -palvelun logo

Smolander Sini Katariina

Östra Finlands universitet

Laasonen Marja Riitta

Smolander Sini Katariina

Helsingforsregionens universitetscentralsjukhus specialupptagningsområde

Pesonen Anu Katriina

Arkkila Eva

Heinonen Kati

Laasonen Marja

Lahti-Nuuttila Pekka

Smolander Sini

Jokihaka Suvi

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

65

Nummer

6

Sidor

2258-2271

Publikationsforum

61698

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Språkvetenskaper

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1044/2022_JSLHR-21-00479

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja