Practices of Development Assistance and Climate Change Mitigation in Reshaping the Mozambican REDD+ Strategy
Publiceringsår
2020
Upphovspersoner
Virtanen, Pekka ; Palmujoki, Eero
Abstrakt
This paper studies how the practices of climate change governance and development assistance have reshaped the Reducing Emissions from Deforestation and Forest Degradation (REDD) process in Mozambique. We look at how the original goals of the Mozambican REDD+ strategy changed in the interplay of different governance-related practices, both those originating locally and nationally, and those coming from international organisations. The paper is based on the frameworks of multilevel governance and practice theory. We identify six combinations of practices that are relevant in the REDD+ programmes and projects. Three of them are incorporated in the general idea of sustainability, including practices of promoting environmental conservation, economic growth and social justice/development, while the remaining three practices are connected to climate-mitigation practices, for which the frame is defined in the United Nations Framework Convention on Climate Change.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Jyväskylä universitet
Virtanen Pekka
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Förläggare
Volym
58
Nummer
4
Sidor
649-670
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Statsvetenskap; Socialgeografi och ekonomisk geografi; Övriga samhällsvetenskaper
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1017/s0022278x20000592
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja