undefined

Development of school engagement and burnout across lower and upper secondary education: Trajectory profiles and educational outcomes

Publiceringsår

2021

Upphovspersoner

Widlund Anna, Tuominen Heta, Korhonen Johan

Organisationer och upphovspersoner

Åbo Akademi

Widlund Anna Orcid -palvelun logo

Korhonen Johan Orcid -palvelun logo

Åbo universitet

Tuominen Heta-Stiina

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

66

Publikationsforum

54066

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.cedpsych.2021.101997

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja