Public Sector Communication and Citizen Expectations and Satisfaction
Publiceringsår
2020
Upphovspersoner
Luoma-aho, Vilma; Olkkonen, Laura; Canel, Maria-Jos�
Abstrakt
When society and communication technologies change, citizen expectations follow suit. Expectations about the nature of communication with public sector organizations are changing from one‐way information provision toward ongoing interaction and engagement, yet most public sector organizations have not been able to keep up with these new demands. To meet emerging citizen needs, public sector organizations must better understand the logic through which citizen expectations are formed, as well as the different types of expectations citizens may have. By monitoring and analyzing expectations, public sector communication can identify not only gaps between expectations and performance but also the cause of those gaps. Priming communication can help to set expectations at a realistic level, whereas unethical expectation management efforts can hurt organizational reputation and legitimacy.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Lappeenrannan–Lahden teknillinen yliopisto LUT
Olkkonen Laura
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Moderpublikationens redaktörer
Luoma-aho, Vilma; Canel, María José
Förläggare
Sidor
303-314
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Företagsekonomi; Medie- och kommunikationsvetenskap
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1002/9781119263203.ch20
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja