undefined

Public Sector Communication and Citizen Expectations and Satisfaction

Publiceringsår

2020

Upphovspersoner

Luoma-aho, Vilma; Olkkonen, Laura; Canel, Maria-Jos�

Abstrakt

When society and communication technologies change, citizen expectations follow suit. Expectations about the nature of communication with public sector organizations are changing from one‐way information provision toward ongoing interaction and engagement, yet most public sector organizations have not been able to keep up with these new demands. To meet emerging citizen needs, public sector organizations must better understand the logic through which citizen expectations are formed, as well as the different types of expectations citizens may have. By monitoring and analyzing expectations, public sector communication can identify not only gaps between expectations and performance but also the cause of those gaps. Priming communication can help to set expectations at a realistic level, whereas unethical expectation management efforts can hurt organizational reputation and legitimacy.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Luoma-aho Vilma Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens redaktörer

Luoma-aho, Vilma; Canel, María José

Sidor

303-314

Publikationsforum

5574

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Företagsekonomi; Medie- och kommunikationsvetenskap

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1002/9781119263203.ch20

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja