undefined

Personalization and hedonic motivation in creating customer experiences and loyalty in omnichannel retail

Publiceringsår

2020

Upphovspersoner

Tyrväinen, Olli; Karjaluoto, Heikki; Saarijärvi, Hannu

Abstrakt

This study examines the effects of personalization and hedonic motivation on customer experience and its loyalty outcomes in omnichannel retail context. The study develops eight hypotheses which are tested using two survey samples (Finland (n = 2084) and Sweden (n = 2334). In addition, empirical analysis includes 20 semi-structured interviews. The findings support all the hypotheses confirming the positive relationships personalization and hedonic motivation have on cognitive and emotional customer experience components. Further, the positive effects of customer experience on loyalty are confirmed. The results provide both theoretical and managerial insights for improved CX and customer loyalty.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Karjaluoto Heikki Orcid -palvelun logo

Tyrväinen Olli

Tammerfors universitet

Saarijärvi Hannu

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Elsevier

Volym

57

Artikelnummer

102233

Publikationsforum

61569

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Publiceringsavgift för öppen tillgång €

583

Betalningsår för den öppen tillgång publiceringsavgiften

2020

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Företagsekonomi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.jretconser.2020.102233

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja