undefined

Teacher candidate learning of action-oriented knowledge from triggering incidents in teaching practice

Publiceringsår

2019

Upphovspersoner

Toom, Auli; Tiilikainen, Mikko ; Heikonen, Lauri; Leijen, Äli; Mena, Juanjo; Husu, Jukka

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Toom Auli

Husu Jukka

Heikonen Lauri

Åbo universitet

Husu Jukka

Tiilikainen Mikko

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Teachers and Teaching

Volym

25

Nummer

5

Publikationsforum

68076

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/13540602.2019.1652162

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja