undefined

Kindergarten Training in Phonological Awareness: Fluency and Comprehension Gains Are Greatest for Readers at Risk in Grades 1 Through 9

Publiceringsår

2019

Upphovspersoner

Anna-Christina Kjeldsen, Silja K. Saarento-Zaprudin, Pekka O. Niemi

Organisationer och upphovspersoner

Åbo universitet

Niemi Pekka

Saarento-Zaprudin Silja

Åbo Akademi

Kjeldsen Ann-Christina

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En dataartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

52

Nummer

5

Sidor

366-382

Publikationsforum

60845

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1177/0022219419847154

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja