undefined

The premise, promise and disillusion of the ADHD categorisation : family narrative about the child’s broken school trajectory

Publiceringsår

2019

Upphovspersoner

Honkasilta, Juho; Vehkakoski, Tanja

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Honkasilta Juho

Jyväskylä universitet

Vehkakoski Tanja Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

24

Nummer

3

Sidor

273-286

Publikationsforum

55211

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/13632752.2019.1609269

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja