undefined

The Development of Motivation and Amotivation to Study and Work across Age-Graded Transitions in Adolescence and Young Adulthood

Publiceringsår

2019

Upphovspersoner

Symonds, Jennifer; Schoon, Ingrid; Eccles, Jacquelynne; Salmela-Aro, Katariina

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Salmela-Aro Katariina Orcid -palvelun logo

Helsingfors universitet

Salmela-Aro Katariina

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Journal of Youth and Adolescence

Volym

48

Nummer

6

Sidor

1131-1145

Publikationsforum

62169

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1007/s10964-019-01003-4

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja