undefined

A conceptual discussion of embodiment in special music education : Dalcroze Eurhythmics as a case

Publiceringsår

2016

Upphovspersoner

Kivijärvi, Sanna; Sutela, Katja; Ahokas, Riikka

Abstrakt

Students with Special Educational Needs (SEN) have difficulties in learning, perception and communication that often pose challenges for participation in traditionally organised music lessons with instruments. Embodied approaches to music education concentrate on utilising body movements to create and enhance learning. As embodied musical activities are drawn from the personal experiences of the students, it is possible to meet the diverse needs of learners efficiently. In this article, we provide introductory remarks on the conceptual content and sphere of embodiment in the context of special music education. We use Dalcroze Eurhythmics as an example, as it is deeply grounded in embodied music making and has a long history of being applied in this area.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Nummer

2

Sidor

169-178

Publikationsforum

84464

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik; Teater, dans, musik, övrig scenkonst

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Grekland

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja