Systems thinking for understanding sustainability? : Nordic student teachers’ views on the relationship between species identification, biodiversity and sustainable development

Systems thinking for understanding sustainability? : Nordic student teachers’ views on the relationship between species identification, biodiversity and sustainable development

Publiceringsår

2017

Upphovspersoner

Palmberg, Irmeli; Hofman-Bergholm, Maria; Jeronen, Eila; Yli-Panula, Eija

Organisationer och upphovspersoner

Åbo universitet

Yli-Panula Eija

Uleåborgs universitet

Jeronen Eila Kyllikki Orcid -palvelun logo

Åbo Akademi

Palmberg Irmeli

Hofman-Bergholm Maria

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

7

Nummer

72

Artikelnummer

72

Publikationsforum

75103

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik; Miljövetenskap; Ekologi, evolutionsbiologi

Publiceringsland

Schweiz

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.3390/educsci7030072

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja

Systems thinking for understanding sustainability? : Nordic student teachers’ views on the relationship between species identification, biodiversity and sustainable development - Forskning.fi