undefined

Students with reading and spelling disabilities: Peer groups and educational attainment in secondary education

Publiceringsår

2011

Upphovspersoner

Kiuru, Noona; Haverinen, Kaisa; Salmela-Aro, Katariina; Nurmi, Jari-Erik; Savolainen, Hannu; Holopainen, Leena

Organisationer och upphovspersoner

Östra Finlands universitet

Savolainen Hannu

Holopainen Leena

Helsingfors universitet

Salmela-Aro Katariina

Jyväskylä universitet

Nurmi Jari-Erik Orcid -palvelun logo

Salmela-Aro Katariina Orcid -palvelun logo

Kiuru Noona Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

44

Nummer

6

Sidor

556-569

Publikationsforum

60845

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi

Nyckelord

[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1177/0022219410392043

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja