Mass Communications as a Vehicle to Lure Russian Émigrés Homeward
Publiceringsår
2011
Upphovspersoner
Mikkonen, Simo
Abstrakt
After the millions of wartime displaced citizens had been forcibly returned to the Soviet Union after the Second World War, the Soviet Union inaugurated a new type of campaign in the mid-1950s to get all the remaining Soviet citizens and former émigrés from Soviet occupied areas to migrate back. In this campaign, the Soviets used all the means of mass communication they were able to produce, especially radio combined with the press and direct contact with people. The campaign was not very successful, at least not among the people it was supposed to lure back: people residing in Europe. However, many people, especially from Latin America, migrated back to the Soviet Union, only to be disappointed, just as the people who had migrated to the Soviet Union in the early 1930s.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Förläggare
Volym
2
Nummer
2
Sidor
45-61
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
0
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Historia och arkeologi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.62608/2158-0669.1048
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja