undefined

Kielen oppijasta kielen osaajaksi

Publiceringsår

2013

Upphovspersoner

Aro, Mari

Abstrakt

The present article discusses the concepts of language learning and language use. When are learners engaged in learning and what is it that they should learn? At what point do they become legitimate users of language and stop thinking of themselves as learners? In layman’s terms learning usually precedes language use: one first learns a language and can then use it. In linguistic research, particularly within the sociocultural approaches, it has recently been questioned whether a distinction between learning and using should be made at all. In the article, the definitions and boundaries pertaining to language learning and use are reflected on both from the point of view of the public and from the point of view of scholarly theories (sociocultural as well as dialogical).
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Fördröjd öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Språkvetenskaper

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Finland

Förlagets internationalitet

Inhemsk

Språk

finska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja