undefined

Cross-institutional studies entering a new phase

Publiceringsår

2024

Upphovspersoner

Lehto, Teija; Rantanen, Elisa

Abstrakt

Cross-institutional studies between higher education institutions have been administrated in Finland through different external portals for more than twenty years. Processes in external portals including various enrollment forms have caused a lot of manual work for the university staff and students. Currently the administration process of cross-institutional studies is becoming significantly easier, as the Cross-Institutional Study Information Service (CISIS) was introduced in 2023. Both students and staff can use the study information systems in their home universities to manage the cross-institutional studies. The CISIS provides a standardized way for the Finnish universities and universities of applied sciences to offer their courses, transfer enrollments and performance data between higher education institutions nationally without external portals or websites.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Tampereen ammattikorkeakoulu

Lehto Teija Orcid -palvelun logo

Rantanen Elisa

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Facklig

Kollegialt utvärderad

Inte kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

D2 Artikel i ett yrkesinriktat samlingsverk (inkl. inledningsartikel som skrivits av redaktören)

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

European Association of Distance Teaching Universities

Nummer

8

Sidor

46-48

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

CC BY SA

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Data- och informationsvetenskap; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Nederländerna

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.5281/zenodo.11653241

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Nej