Cross-institutional studies entering a new phase
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Lehto, Teija; Rantanen, Elisa
Abstrakt
Cross-institutional studies between higher education institutions have been administrated in Finland through different external portals for more than twenty years. Processes in external portals including various enrollment forms have caused a lot of manual work for the university staff and students. Currently the administration process of cross-institutional studies is becoming significantly easier, as the Cross-Institutional Study Information Service (CISIS) was introduced in 2023. Both students and staff can use the study information systems in their home universities to manage the cross-institutional studies. The CISIS provides a standardized way for the Finnish universities and universities of applied sciences to offer their courses, transfer enrollments and performance data between higher education institutions nationally without external portals or websites.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
FackligKollegialt utvärderad
Inte kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
D2 Artikel i ett yrkesinriktat samlingsverk (inkl. inledningsartikel som skrivits av redaktören)Publikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Envisioning Report : exploring new modes of teaching & learning for empowering universities
Förläggare
European Association of Distance Teaching Universities
Nummer
8
Sidor
46-48
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Licens för förläggarens version
CC BY SA
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Data- och informationsvetenskap; Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Nederländerna
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.5281/zenodo.11653241
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Nej