Digitalisaatio ja tekoäly asiakaspalvelussa – uudet toimintatavat ja osaamisvaatimukset
Publiceringsår
2025
Upphovspersoner
Sippola, Petra
Abstrakt
Digitalisaation ja tekoälyn nopea kehitys on muuttanut asiakaspalvelua pysyvästi. Asiakaskokemuksen jatkuva parantaminen, palveluprosessien automatisointi ja datan hyödyntäminen ovat nousseet yritysten keskeisiksi kilpailutekijöiksi. Yritysten on ymmärrettävä, kuinka tekoäly tuo lisäarvoa asiakaspalveluun ja millaisia osaamisvaatimuksia se asettaa työntekijöille.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Satakunnan ammattikorkeakoulu
Sippola Petra
Publikationstyp
Publikationsform
Blogginlägg
Moderpublikationens typ
Webbplattform
Målgrupp
Populärvetenskaplig
Kollegialt utvärderad
Inte kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
E1 Populärartikel, tidningsartikelPublikationskanalens uppgifter
Journal/Serie
Förläggare
Nummer
12.2.2025
ISSN
Publikationsforum
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Företagsekonomi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Finland
Förlagets internationalitet
Inhemsk
Språk
finska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja