Digital Transformation and Digital Pedagogy: Quality of Learning and Teaching in EHEA
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Kämppi, Pasi; Rathod, Paresh
Abstrakt
This chapter focuses on more key recommendations based on ECOLHE European Project findings and current best practices. There are many pillars of digital transformation in higher education institutions, including the pedagogical aspects. This chapter provides insights, best practices, and recommendations on the key components of digital pedagogy, including quality of learning, teaching and digital environments, by presenting concrete case presentations. The main goal of this contribution is to reflect on the benefits of the ‘symbiotic learning paradigm’ on the goal of digital transformation of higher education institutions working with pan-European partners and networks.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Moderpublikationens redaktörer
Capogna, Stefania; Greco, Francesca
Förläggare
Sidor
173-179
ISSN
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Schweiz
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1007/978-3-031-70763-6_10
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja