undefined

Developmental heterogeneity of school burnout across the transition from upper secondary school to higher education:A 9-year follow-up study

Publiceringsår

2024

Upphovspersoner

Nadon, Lindsey; Morin, Alexandre J.S.; Gilbert, William; Olivier, Elizabeth; Salmela-Aro, Katariina

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Salmela-Aro Katariina

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Journal of School Psychology

Volym

107

Artikelnummer

101385

Publikationsforum

61601

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

CC BY

Parallellsparad

Ja

Parallellagringens licens

CC BY

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.jsp.2024.101385

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja