Adult migrants learning minority languages in Europe : An introduction
Publiceringsår
2025
Upphovspersoner
Pöyhönen, Sari; Simpson, James
Abstrakt
This introductory chapter establishes background definitions of key terms and presents themes that are developed in the later chapters of the book. First we introduce the concepts of ‘minority’ and ‘minoritised’ language. Then we turn our attention to political belonging, locating our concern at the intersection of minority language learning and immigration status. We ask how various social categories shape access to services and to language learning opportunities in language minoritised places in Europe. Then we sketch out our critical perspective on minority language education, explaining how adult migrant language education (AMLE) can be understood in contexts of linguistic and societal diversity, in language-minoritised areas. Finally, we introduce the individual chapters before drawing concluding thoughts.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A3 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Förläggare
Sidor
1-15
ISBN
Publikationsforum
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik; Språkvetenskaper
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.4324/9781003342892-1
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja