undefined

Adult migrants learning minority languages in Europe : An introduction

Publiceringsår

2025

Upphovspersoner

Pöyhönen, Sari; Simpson, James

Abstrakt

This introductory chapter establishes background definitions of key terms and presents themes that are developed in the later chapters of the book. First we introduce the concepts of ‘minority’ and ‘minoritised’ language. Then we turn our attention to political belonging, locating our concern at the intersection of minority language learning and immigration status. We ask how various social categories shape access to services and to language learning opportunities in language minoritised places in Europe. Then we sketch out our critical perspective on minority language education, explaining how adult migrant language education (AMLE) can be understood in contexts of linguistic and societal diversity, in language-minoritised areas. Finally, we introduce the individual chapters before drawing concluding thoughts.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Jyväskylä universitet

Pöyhönen Sari Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Routledge

Sidor

1-15

Publikationsforum

5876

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik; Språkvetenskaper

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.4324/9781003342892-1

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja