undefined

Forging the future: The evolving role of individuals in B2B maketing

Publiceringsår

2024

Upphovspersoner

Maria Ivanova-Gongne; Lasse Torkkeli; Nikolina Koporcic; Wilhelm Barner-Rasmussen

Abstrakt

This chapter serves as a conclusion for the book. The authors provide a brief overview of previous literature on the topics that the three sections of the book encompass, namely, a contextualized individual, a sensemaking individual, and an acting individual. This chapter provides an understanding of individuals’ microfoundations in B2B marketing, illuminating their intricate role in shaping organizational success. Proposing future research avenues, this chapter advocates for exploring the cultural embeddedness of sensemaking and the co-construction of meanings in the B2B environment. It calls for understanding interactions within and outside traditional organizational boundaries. Lastly, amidst a volatile business environment, this chapter urges research on the intersection between emotions and decision-making during crises and disruptions.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Åbo Akademi

Ivanova-Gongne Maria Orcid -palvelun logo

Barner-Rasmussen Wilhelm Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Företagsekonomi

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.4324/9781003388036

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja