Winning in B2B sales in the digital economy: A systematic literature review and the dynamic capabilities approach
Publiceringsår
2024
Upphovspersoner
Pitman Titta; Koponen Jonna; Tarkiainen Anssi
Abstrakt
How business-to-business (B2B) firms succeed in digital transformation in sales will determine if they flourish or perish. The adoption of digital technologies creates new opportunities and challenges for firms. Successful adoption can lead to increased revenues and improved customer relations. For B2B sellers and managers to succeed in the digital economy, they need to understand and adapt to these changes. A thorough analysis of the available literature and the strategic use of dynamic capabilities are required due to the changing nature of the B2B sales marketplace. In this systematic literature review, we bring together the digital transformation research of B2B sales management by synthesizing major themes and topics. We analyze the findings with a lens of dynamic capabilities and identify seven dynamic capabilities that managers need to pay attention to in B2B sales to win sales in the digital economy. Additionally, we propose a future research agenda.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Konferens
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A4 Artikel i en konferenspublikationPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Proceedings of the 57th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS)
Konferens
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Företagsekonomi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Förlagets internationalitet
Internationell
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Okänd
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja