undefined

Winning in B2B sales in the digital economy: A systematic literature review and the dynamic capabilities approach

Publiceringsår

2024

Upphovspersoner

Pitman Titta; Koponen Jonna; Tarkiainen Anssi

Abstrakt

How business-to-business (B2B) firms succeed in digital transformation in sales will determine if they flourish or perish. The adoption of digital technologies creates new opportunities and challenges for firms. Successful adoption can lead to increased revenues and improved customer relations. For B2B sellers and managers to succeed in the digital economy, they need to understand and adapt to these changes. A thorough analysis of the available literature and the strategic use of dynamic capabilities are required due to the changing nature of the B2B sales marketplace. In this systematic literature review, we bring together the digital transformation research of B2B sales management by synthesizing major themes and topics. We analyze the findings with a lens of dynamic capabilities and identify seven dynamic capabilities that managers need to pay attention to in B2B sales to win sales in the digital economy. Additionally, we propose a future research agenda.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Konferens

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A4 Artikel i en konferenspublikation

Publikationskanalens uppgifter

Konferens

HICSS-57

Publikationsforum

56894

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Företagsekonomi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Okänd

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja