undefined

Acknowledging Sámi as indigenous people in early childhood teacher education in Finland:A study in the light of values, knowledge, and competencies

Publiceringsår

2024

Upphovspersoner

Lundkvist, Marina; Sopanen, Pauliina

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Lundkvist Marina

Sopanen Pauliina

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

13

Nummer

1

Sidor

68-91

Publikationsforum

76163

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Parallellagringens licens

CC BY NC

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Publiceringsland

Finland

Förlagets internationalitet

Inhemsk

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.58955/jecer.130140

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja