undefined

Leadership in International Entrepreneurship: In Search of Authenticity

Publiceringsår

2023

Upphovspersoner

Laine Igor; Saarenketo Sami; Zhang Xiaotian

Abstrakt

This chapter investigates the role of authentic leadership in international entrepreneurship. The authors examine how the four pillars of authentic leadership – self-awareness, relational transparency, internalised moral perspective and balanced processing of information – can promote effective collaboration for cross-border social value creation in entrepreneurial ventures. Questions that the authors address are: How do we define ‘international’ entrepreneurship from the perspective of authentic leadership? Are new or different leadership qualities required for the ‘international’ dimension? What are international leadership values or/and qualities, and how does the international context change what competencies are needed? The authors call for research to examine how leadership can be depersonalised and become a collective rather than an individual trait.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Samlingsverk

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationskanalens uppgifter

Publikationsforum

5319

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Nationalekonomi; Företagsekonomi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1108/978-1-80262-013-920231022

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja