A toolset for unsupervised assessment of learning outcomes
Publiceringsår
2023
Upphovspersoner
Mailagaha Kumbure Mahinda; Stoklasa Jan; Luukka Pasi; Tarkiainen Anssi; Jantunen Ari
Abstrakt
To efficiently manage and (re)design the education events, it is necessary to determine what their effect on student’s learning is. Even though there are tools to reflect the level of knowledge of students on the output, the usability of such information for course design and optimization is limited. This paper presents an open-access set of tools that enable the analysis of the effects of learning events on the cognitive structures of their participants represented by cognitive maps. This unsupervised learning-outcome assessment approach operationalizes learning as changes in cognitive diversity, presence and strengths of causal relationships, etc., or robustness thereof.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Lappeenrannan–Lahden teknillinen yliopisto LUT
Tarkiainen Anssi
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Data- och informationsvetenskap; Företagsekonomi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Förlagets internationalitet
Internationell
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1016/j.simpa.2023.100587
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja