undefined

Finnish Technology Students' Belonging in Technology

Publiceringsår

2023

Upphovspersoner

Bairoh Susanna; Naukkarinen Johanna

Abstrakt

This paper examines Finnish technology students’ belonging in technology. The phenomenon is studied at the level of the field (belonging in the field of technology) and at the level of institution (belonging in one’s study community). The data were collected within the annual student survey conducted by a professional organization for academic engineers in 2022, and analysed statistically. Results suggest that men strongly experience they belong in technology while women express some doubts, and non-binary respondents are even less certain of their belonging. Gender differences in belonging in the field of technology are more prominent than those of belonging in the student community
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Konferens

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A4 Artikel i en konferenspublikation

Publikationskanalens uppgifter

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Övrig teknik och teknologi; Pedagogik; Sociologi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.21427/D64W-PM75

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja