Finnish Technology Students' Belonging in Technology
Publiceringsår
2023
Upphovspersoner
Bairoh Susanna; Naukkarinen Johanna
Abstrakt
This paper examines Finnish technology students’ belonging in technology. The phenomenon is studied at the level of the field (belonging in the field of technology) and at the level of institution (belonging in one’s study community). The data were collected within the annual student survey conducted by a professional organization for academic engineers in 2022, and analysed statistically. Results suggest that men strongly experience they belong in technology while women express some doubts, and non-binary respondents are even less certain of their belonging. Gender differences in belonging in the field of technology are more prominent than those of belonging in the student community
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Konferens
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A4 Artikel i en konferenspublikationPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Proceedings of the 51st Annual Conference of the European Society for Engineering Education
Konferens
SEFI Annual Conference 2023
ISBN
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Övrig teknik och teknologi; Pedagogik; Sociologi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Förlagets internationalitet
Internationell
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.21427/D64W-PM75
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja