Polkuja ja palveluja digitaaliseen ohjaukseen ja oppimiseen: Käytännön opas ohjaajille ja oppilaitoksille
Publiceringsår
2023
Upphovspersoner
Mona Riska; Kristina Westerén; Anna Kalpio; Maarit Laiho; Merja Kärkkäinen
Abstrakt
I nätpublikationen ”Stigar och tjänster för digital vägledning, handledning och digitalt lärande” presenteras den digitala vägledning som utvecklats inom projektet PODI – stigar och tjänster för digital vägledning och lärande, digitala färdigheter för studerande samt utbildningsorganisationer.<br/><br/>I publikationen beskrivs verksamhetsmodeller för den digitala undervisningen, handledningen och inlärningen samt projektets åtgärder och praxisen för nätverkande mellan olika läroanstalters vägledningsaktörer. Dessutom konkretiseras erfarenheter och goda modeller med hjälp av PODI-tips. Tipsen är praktiska exempel på utvecklingsarbete inom olika utbildningsorganisationer under projektets gång. Syftet med dem är att lyfta fram idéer om hur en läroanstalt kan utveckla digital handledning och digitalt lärande. En del av PODI-tipsen beskriver det utvecklingsarbete som gjorts vid en enskild läroanstalt och en del av tipsen beskriver samarbete eller erfarenheter från flera läroanstalter inom samma tema.<br/><br/>Publikationen är skriven särskilt för undervisnings- och handledningspersonal, samt dess ledning. Syftet är att i det egna arbetet och beslutsfattandet göra det möjligt att tillämpa de metoder som har utvecklats eller piloterats i projektet.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Separat verk
Målgrupp
Facklig
Kollegialt utvärderad
Inte kollegialt utvärderad
UKM:s publikationstyp
D4 Publicerad utvecklings- eller forskningsrapport eller -utredningPublikationskanalens uppgifter
Journal/Serie
Oppimateriaaleja-sarja
Förläggare
Turun ammattikorkeakoulu
Volym
Turun ammattikorkeakoulu oppimateriaaleja
ISBN
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Förlagets internationalitet
Inhemsk
Språk
finska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja