undefined

Polkuja ja palveluja digitaaliseen ohjaukseen ja oppimiseen: Käytännön opas ohjaajille ja oppilaitoksille

Publiceringsår

2023

Upphovspersoner

Mona Riska; Kristina Westerén; Anna Kalpio; Maarit Laiho; Merja Kärkkäinen

Abstrakt

I nätpublikationen ”Stigar och tjänster för digital vägledning, handledning och digitalt lärande” presenteras den digitala vägledning som utvecklats inom projektet PODI – stigar och tjänster för digital vägledning och lärande, digitala färdigheter för studerande samt utbildningsorganisationer.<br/><br/>I publikationen beskrivs verksamhetsmodeller för den digitala undervisningen, handledningen och inlärningen samt projektets åtgärder och praxisen för nätverkande mellan olika läroanstalters vägledningsaktörer. Dessutom konkretiseras erfarenheter och goda modeller med hjälp av PODI-tips. Tipsen är praktiska exempel på utvecklingsarbete inom olika utbildningsorganisationer under projektets gång. Syftet med dem är att lyfta fram idéer om hur en läroanstalt kan utveckla digital handledning och digitalt lärande. En del av PODI-tipsen beskriver det utvecklingsarbete som gjorts vid en enskild läroanstalt och en del av tipsen beskriver samarbete eller erfarenheter från flera läroanstalter inom samma tema.<br/><br/>Publikationen är skriven särskilt för undervisnings- och handledningspersonal, samt dess ledning. Syftet är att i det egna arbetet och beslutsfattandet göra det möjligt att tillämpa de metoder som har utvecklats eller piloterats i projektet.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Åbo Akademi

Westerén Kristina

Riska Mona

Publikationstyp

Publikationsform

Separat verk

Målgrupp

Facklig

Kollegialt utvärderad

Inte kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

D4 Publicerad utvecklings- eller forskningsrapport eller -utredning

Publikationskanalens uppgifter

Journal/Serie

Oppimateriaaleja-sarja

Förläggare

Turun ammattikorkeakoulu

Volym

Turun ammattikorkeakoulu oppimateriaaleja

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Inhemsk

Språk

finska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja