The significance of practicum work communities for students' professional development - perceptions of Finnish ECE teacher students
Publiceringsår
2023
Upphovspersoner
Kahila, Sanni; Kuutti, T; Kahila, J; Sajaniemi, N
Organisationer och upphovspersoner
Östra Finlands universitet
Kahila Juho
Sajaniemi Nina Kristiina
Kahila Sanni Karoliina
Kuutti Tiina Maria
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Volym
2024; 45
Nummer
1
Sidor
38-55
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Licens för förläggarens version
CC BY
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1080/10901027.2023.2223145
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja