undefined

How do students self-regulate? : review of Zimmerman's cyclical model of self-regulated learning

Publiceringsår

2014

Upphovspersoner

Panadero, Ernesto; Alonso-Tapia, Jesus

Organisationer och upphovspersoner

Uleåborgs universitet

Panadero Calderon Pedro Ernesto

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Nummer

2

Sidor

450-462

Publikationsforum

77109

Publikationsforumsnivå

0

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Spanien

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Okänd

DOI

10.6018/analesps.30.2.167221

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja