How do students self-regulate? : review of Zimmerman's cyclical model of self-regulated learning
Publiceringsår
2014
Upphovspersoner
Panadero, Ernesto; Alonso-Tapia, Jesus
Organisationer och upphovspersoner
Uleåborgs universitet
Panadero Calderon Pedro Ernesto
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Nummer
2
Sidor
450-462
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
0
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Psykologi; Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Spanien
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Okänd
DOI
10.6018/analesps.30.2.167221
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja