undefined

To intervene or not? Professionals' relation to early school leaving in Finnish general upper secondary education

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Raetsaari, Kirsi; Suorsa, Teemu; Peltola, Maria; Muukkonen, Hanni

Organisationer och upphovspersoner

Uleåborgs universitet

Muukkonen Hanni Orcid -palvelun logo

Raetsaari Kirsi Orcid -palvelun logo

Suorsa Teemu Orcid -palvelun logo

Peltola Maria Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Förläggare

Taylor & Francis

Nummer

4

Sidor

366-385

Publikationsforum

64118

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

CC BY NC ND

Parallellsparad

Ja

Parallellagringens licens

CC BY NC ND

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/19012276.2022.2103726

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja