undefined

A global perspective on soil science education at third educational level; knowledge, practice, skills and challenges

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Charzyński, Przemysław; Urbańska, Magdalena; Franco Capra, Gian; Ganga, Antonio; Holmes, Peter; Szulczewski, Melanie; Baatar, Undrakh-Od; Boularbah, Ali; Bresilla, Betim; Cacovean, Horea; Datta, Ashim; Gadsby, Helen; Gargouri, Kamel; Gebrehiwot Gebregeorgis, Eyob; Giani, Luise; Grover, Samantha; Juliev, Mukhiddin; Kasparinskis, Raimonds; Kawahigashi, Masayuki; Anna Kellermann, Liv; John Kim, Kye-Hoon; Krótka, Lenka; Kukuļs, Imants; Kunchulia, Ilia; Laaouidi, Younes; Leglize, Pierre; Mouketou-Tarazewicz, Dieudonne; Mugagga, Frank; József Novák, Tibor; Ortiz, Juan; Osuna-Vallejo, Veronica; Penížek, Vít; Tomov, Plamen; Prokofeva, Tatiana; Pulido, Manuel; Recha, Charles W.; Reintam, Endla; Repe, Blaž; Şahin, Salih; Hassan Salehi, Mohammad; Tankari Dan Badjo, Abdourahamane; Teperics, Károly; Törmänen, Tiina; Tsyrybka, Viktar; Vaisvalavičius, Rimantas; Vezzani, Fabiane; Zhang, Shugang
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Naturresursinstitutet

Törmänen Tiina

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Journal/Serie

Geoderma

Förläggare

Elsevier BV

Volym

425

Artikelnummer

116053

Sidor

16 p.

Publikationsforum

56550

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.geoderma.2022.116053

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja