Gamified Educational Software for Data Literacy - A Research Through Design Approach to GANDALF
Publiceringsår
2022
Upphovspersoner
Legaki, Zampeta; Thibault, Mattia; Hamari, Juho
Organisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Konferens
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A4 Artikel i en konferenspublikationPublikationskanalens uppgifter
Journal/Serie
Moderpublikationens namn
Proceedings of the 17th International Conference on the Foundations of Digital Games
Förläggare
Sidor
1-4
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Data- och informationsvetenskap; Språkvetenskaper
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1145/3555858.3555912
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja