Personalized Game Difficulty Prediction Using Factorization Machines
Publiceringsår
2022
Upphovspersoner
Kristensen, Jeppe Theiss; Guckelsberger, Christian; Burelli, Paolo; Hämäläinen, Perttu
Organisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Konferens
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A4 Artikel i en konferenspublikationPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
UIST '22: Proceedings of the 35th Annual ACM Symposium on User Interface Software and Technology
Förläggare
Artikelnummer
88
ISBN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Data- och informationsvetenskap; Bildkonst och formgivning
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1145/3526113.3545624
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja