Adopting sustainability competence-based education in academic disciplines:Insights from 13 higher education institutions
Publiceringsår
2022
Upphovspersoner
Lozano, Rodrigo; Barreiro-Gen, Maria; Pietikäinen, Janna; Gago-Cortes, Carmen; Favi, Claudio; Jimenez Munguia, Maria Teresa; Monus, Ferenc; Simao, Joao; Benayas, Javier; Desha, Cheryl; Bostanci, Sevket; Djekic, Ilija; Moneva, Jose Mariano; Saenz, Orlando; Awuzie, Bankole; Gladysz, Bartlomiej
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Pietikäinen Janna
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Moderpublikationens namn
Volym
30
Nummer
4
Sidor
620-635
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
2
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Licens för förläggarens version
CC BY NC ND
Parallellsparad
Ja
Parallellagringens licens
CC BY NC ND
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik; Miljövetenskap
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenade kungariket
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Ja
DOI
10.1002/sd.2253
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja