undefined

Adopting sustainability competence-based education in academic disciplines:Insights from 13 higher education institutions

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Lozano, Rodrigo; Barreiro-Gen, Maria; Pietikäinen, Janna; Gago-Cortes, Carmen; Favi, Claudio; Jimenez Munguia, Maria Teresa; Monus, Ferenc; Simao, Joao; Benayas, Javier; Desha, Cheryl; Bostanci, Sevket; Djekic, Ilija; Moneva, Jose Mariano; Saenz, Orlando; Awuzie, Bankole; Gladysz, Bartlomiej
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Pietikäinen Janna

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Sustainable Development

Volym

30

Nummer

4

Sidor

620-635

Publikationsforum

67965

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

CC BY NC ND

Parallellsparad

Ja

Parallellagringens licens

CC BY NC ND

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik; Miljövetenskap

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Ja

DOI

10.1002/sd.2253

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja