Co-development of Methodology, Applications, and Hardware in Computational Science and Artificial Intelligence
Publiceringsår
2022
Upphovspersoner
Neittaanmäki, Pekka; Savonen, Matti; Periaux, Jacques; Tuovinen, Tero
Abstrakt
In this introductory chapter of the book, we outline the development of computational science, artificial intelligence, and data science as part of science paradigm development. Computational science and artificial intelligence have mainly been developed separately during the past 60 years. We present a short overview of the history and notice a delay between the development of hardware and software. Development has historically been unbalanced, as hardware development has allowed the growth of computing ability without necessitating the use of more efficient computing methods. Moreover, we outline artificial intelligence terminologies and derivative technologies, and represent some challenges related to scientific computing and artificial intelligence at a practical level. We also consider potential future trends in the co-development of the methodology of the fields.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Samlingsverk
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Inte kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
B2 Del av bok eller annat samlingsverkPublikationskanalens uppgifter
Journal
Intelligent Systems, Control and Automation: Science and Engineering
Moderpublikationens namn
Moderpublikationens redaktörer
Tuovinen, Tero T.; Periaux, Jacques; Neittaanmäki, Pekka
Förläggare
Springer
Sidor
3-8
ISSN
ISBN
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Data- och informationsvetenskap
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Schweiz
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1007/978-3-030-70787-3_1
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja