undefined

Computational Thinking – Forces Shaping Curriculum and Policy in Finland, Sweden and the Baltic Countries

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Niemelä, Pia; Pears, Arnold; Dagienė, Valentina; Laanpere, Mart

Organisationer och upphovspersoner

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Konferens

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A4 Artikel i en konferenspublikation

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens redaktörer

Passey, Don;Leahy, Denise;Williams, Lawrence;Holvikivi, Jaana;Ruohonen, Mikko

Förläggare

Springer

Volym

642 IFIP

Sidor

131-143

Publikationsforum

84293

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Data- och informationsvetenskap

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1007/978-3-030-97986-7_11

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja