undefined

Students’ growth mindset:Relation to teacher beliefs, teaching practices, and school climate  

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Yu, Junlin; Kreijkes, Pia; Salmela-Aro, Katariina

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Yu Junlin

Salmela-Aro Katariina

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Learning and Instruction

Volym

80

Artikelnummer

101616

Publikationsforum

62542

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

CC BY

Parallellsparad

Ja

Parallellagringens licens

CC BY

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Pedagogik

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.learninstruc.2022.101616

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja