Insect-Thinking as Resistance to Education's Human Exceptionalism:Relationality and Cuts in More-Than-Human Childhoods
Publiceringsår
2022
Upphovspersoner
Hohti, Riikka; MacLure, Maggie
Organisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Hohti Riikka
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Moderpublikationens namn
Volym
28
Nummer
3-4
Artikelnummer
10778004211059237
Sidor
322-332
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
3
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Delvis öppen publikationskanal
Licens för förläggarens version
CC BY
Parallellsparad
Ja
Parallellagringens licens
CC BY
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Pedagogik
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Ja
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1177/10778004211059237
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja