undefined

Insect-Thinking as Resistance to Education's Human Exceptionalism:Relationality and Cuts in More-Than-Human Childhoods

Publiceringsår

2022

Upphovspersoner

Hohti, Riikka; MacLure, Maggie

Organisationer och upphovspersoner

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Qualitative Inquiry

Volym

28

Nummer

3-4

Artikelnummer

10778004211059237

Sidor

322-332

Publikationsforum

65814

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

CC BY

Parallellsparad

Ja

Parallellagringens licens

CC BY

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1177/10778004211059237

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja