Challenges of customer oriented health care service models: perspectives from the renewal of a primary health care and integrated care system
Publiceringsår
2014
Upphovspersoner
Leväsluoto, Johanna; Määttä, Hannamaija; Hyytinen, Kirsi; Kohl, Johanna; Toivonen, Marja
Abstrakt
A transition towards a customer-orientated health care service system requires a broader socio-technical and paradigmatic change. The current service system includes established practices which make the paradigmatic changes appear difficult to health care professionals and customers. By using multi-level perspective, social innovation and a chronic care model, we have examined these factors and analysed the challenges from the perspective of two case studies: an integrated care system and the primary health care. As a result, new services, a shared vision, linked development activities, changes in the mindsets and empowering customers to manage their health and participate in developing activities are necessary.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Konferens
Artikelstyp
Annan artikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Inte kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
B3 Icke-referentgranskad artikel i konferenspublikationPublikationskanalens uppgifter
Moderpublikationens namn
Konferens
24th Annual RESER Conference, RESER 2014
Förläggare
VTT Technical Research Centre of Finland
Sidor
903-914
ISBN
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Licens för förläggarens version
Annan licens
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Vårdvetenskap; Hälsovetenskap; Folkhälsovetenskap, miljö och arbetshälsa
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja