undefined

Challenges of customer oriented health care service models: perspectives from the renewal of a primary health care and integrated care system

Publiceringsår

2014

Upphovspersoner

Leväsluoto, Johanna; Määttä, Hannamaija; Hyytinen, Kirsi; Kohl, Johanna; Toivonen, Marja

Abstrakt

A transition towards a customer-orientated health care service system requires a broader socio-technical and paradigmatic change. The current service system includes established practices which make the paradigmatic changes appear difficult to health care professionals and customers. By using multi-level perspective, social innovation and a chronic care model, we have examined these factors and analysed the challenges from the perspective of two case studies: an integrated care system and the primary health care. As a result, new services, a shared vision, linked development activities, changes in the mindsets and empowering customers to manage their health and participate in developing activities are necessary.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Teknologiska forskningscentralen VTT Ab

Määttä Hannamaija Orcid -palvelun logo

Kohl Johanna

Leväsluoto Johanna Orcid -palvelun logo

Hyytinen Kirsi Orcid -palvelun logo

Toivonen Marja

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Konferens

Artikelstyp

Annan artikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Inte kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

B3 Icke-referentgranskad artikel i konferenspublikation

Publikationskanalens uppgifter

Konferens

24th Annual RESER Conference, RESER 2014

Förläggare

VTT Technical Research Centre of Finland

Sidor

903-914

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Licens för förläggarens version

Annan licens

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Vårdvetenskap; Hälsovetenskap; Folkhälsovetenskap, miljö och arbetshälsa

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja