undefined

A genre shift in disseminating knowledge –Student teachers’ experiences of communicating their master’s theses as popular science.

Publiceringsår

2021

Upphovspersoner

John Henriksson; Gunilla Eklund; Jessica Aspfors

Organisationer och upphovspersoner

Åbo Akademi

Eklund Gunilla

Aspfors Jessica Orcid -palvelun logo

Henriksson John Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

15

Nummer

3

Sidor

70-87

Publikationsforum

88446

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.23865/up.v15.3227

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja