undefined

Envisaging the alternatives:From knowledge of the powerful to powerful knowledge in history classrooms

Publiceringsår

2021

Upphovspersoner

Puustinen, Mikko; Khawaja, Amna

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Khawaja Amna

Puustinen Mikko

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Journal of Curriculum Studies

Volym

53

Nummer

1

Sidor

16-31

Publikationsforum

60095

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenade kungariket

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/00220272.2019.1703273

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja