undefined

Gendered pathways to educational aspirations: The role of academic self-concept, school burnout, achievement and interest in mathematics and reading

Publiceringsår

2016

Upphovspersoner

Johan Gustav Korhonen; Anna Tapola; Karin Linnanmäki; Pirjo Aunio

Organisationer och upphovspersoner

Åbo Akademi

Korhonen Johan Gustav Orcid -palvelun logo

Linnanmäki Karin

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

46

Sidor

21–33

Publikationsforum

62542

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ingen information

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Inhemsk

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja