undefined

Elementary school students' motivational profiles across Finnish language, mathematics and science:Longitudinal trajectories, gender differences and STEM aspirations

Publiceringsår

2021

Upphovspersoner

Oppermann, Elisa; Vinni-Laakso, Janica; Juuti, Kalle; Loukomies, Anni; Salmela-Aro, Katariina

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Loukomies Anni

Vinni-Laakso Janica

Juuti Kalle

Salmela-Aro Katariina

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

64

Artikelnummer

101927

Publikationsforum

54066

Publikationsforumsnivå

3

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Öppen tillgång till publikationskanalen

Delvis öppen publikationskanal

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.cedpsych.2020.101927

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja