undefined

Recognition and operationalization of Future-Scaffolding Skills:Results from an empirical study of a teaching-learning module on climate change and futures thinking

Publiceringsår

2021

Upphovspersoner

Levrini, Olivia; Tasquier, Giulia; Barelli, Eleonora; Laherto, Antti; Palmgren, Elina; Branchetti, Laura; Wilson, Caitlin

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Laherto Antti

Palmgren Elina

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Science Education

Volym

105

Nummer

2

Sidor

281‭–308

Publikationsforum

66874

Publikationsforumsnivå

2

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Pedagogik

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Ja

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1002/sce.21612

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja