undefined

A teacher-led vicarious contact intervention in culturally mixed classrooms with in- and outgroup role models of intergroup friendship

Publiceringsår

2019

Upphovspersoner

Mäkinen, Viivi; Liebkind, Karmela; Jasinskaja-Lahti, Inga; Renvik (Mähönen), Tuuli Anna

Organisationer och upphovspersoner

Helsingfors universitet

Jasinskaja-Lahti Inga

Liebkind Karmela

Renvik (Mähönen) Tuuli Anna

Mäkinen Viivi

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Moderpublikationens namn

Journal of School Psychology

Volym

75

Sidor

27-40

Publikationsforum

61601

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Nej

Parallellsparad

Ja

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Psykologi; Sociologi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Publiceringsland

Förenta staterna (USA)

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1016/j.jsp.2019.07.002

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja