A teacher-led vicarious contact intervention in culturally mixed classrooms with in- and outgroup role models of intergroup friendship
Publiceringsår
2019
Upphovspersoner
Mäkinen, Viivi; Liebkind, Karmela; Jasinskaja-Lahti, Inga; Renvik (Mähönen), Tuuli Anna
Organisationer och upphovspersoner
Helsingfors universitet
Jasinskaja-Lahti Inga
Liebkind Karmela
Renvik (Mähönen) Tuuli Anna
Mäkinen Viivi
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal
Moderpublikationens namn
Volym
75
Sidor
27-40
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Nej
Parallellsparad
Ja
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Psykologi; Sociologi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Publiceringsland
Förenta staterna (USA)
Förlagets internationalitet
Internationell
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1016/j.jsp.2019.07.002
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja