undefined

A Multi-National Study of Reading and Tracing Skills in Novice Programmers

Publiceringsår

2004

Upphovspersoner

Lister, Raymond; Adams, Elizabeth S.; Fitzgerald, Sue; Fone, William; Hamer, John; Lindholm, Morten; McCartney, Robert; Moström, Jan Erik; Sanders, Kate; Seppälä, Otto; Simon, Beth; Thomas, Lynda

Organisationer och upphovspersoner

Aalto-universitetet

Seppälä Otto Orcid -palvelun logo

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Journal/Serie

ACM SIGCSE Bulletin

Förläggare

ACM

Volym

36

Nummer

4

Sidor

119-150

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Förlagets internationalitet

Internationell

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1145/1044550.1041673

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja