undefined

Using CNOs in international marketing and outbound logistics

Publiceringsår

2014

Upphovspersoner

Jansson, Kim; Karvonen, Iris

Abstrakt

The paper analyses if the collaborative networked organisations (CNO) concept can bring advantages in organising the international outbound logistics for SMEs. In the manufacturing domain, the European CNO research has identified benefits from using the concept in traditional supply chains, collaboration in various inbound networks and business ecosystems. Less focus has been on outbound logistics for delivering products and related service to customers at remote locations. The analysis is based on conducted company interviews. The interviewed companies have a good record of successful international operations. The used international delivery models are mapped into taxonomy of well-known outbound logistics models. The paper proposes a customer interface network model, based on the CNO concept to tackle problems encountered.
Visa mer

Organisationer och upphovspersoner

Teknologiska forskningscentralen VTT Ab

Karvonen Iris

Jansson Kim

Publikationstyp

Publikationsform

Artikel

Moderpublikationens typ

Tidning

Artikelstyp

En originalartikel

Målgrupp

Vetenskaplig

Kollegialt utvärderad

Kollegialt utvärderad

UKM:s publikationstyp

A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Publikationskanalens uppgifter

Volym

1

Nummer

1

Publikationsforum

81305

Publikationsforumsnivå

1

Öppen tillgång

Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst

Ja

Öppen tillgång till publikationskanalen

Helt öppen publikationskanal

Licens för förläggarens version

CC BY

Parallellsparad

Nej

Övriga uppgifter

Vetenskapsområden

Företagsekonomi

Nyckelord

[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]

Språk

engelska

Internationell sampublikation

Nej

Sampublikation med ett företag

Nej

DOI

10.1080/23311916.2014.940667

Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling

Ja