Using CNOs in international marketing and outbound logistics
Publiceringsår
2014
Upphovspersoner
Jansson, Kim; Karvonen, Iris
Abstrakt
The paper analyses if the collaborative networked organisations (CNO) concept can bring advantages in organising the international outbound logistics for SMEs. In the manufacturing domain, the European CNO research has identified benefits from using the concept in traditional supply chains, collaboration in various inbound networks and business ecosystems. Less focus has been on outbound logistics for delivering products and related service to customers at remote locations. The analysis is based on conducted company interviews. The interviewed companies have a good record of successful international operations. The used international delivery models are mapped into taxonomy of well-known outbound logistics models. The paper proposes a customer interface network model, based on the CNO concept to tackle problems encountered.
Visa merOrganisationer och upphovspersoner
Publikationstyp
Publikationsform
Artikel
Moderpublikationens typ
Tidning
Artikelstyp
En originalartikel
Målgrupp
VetenskapligKollegialt utvärderad
Kollegialt utvärderadUKM:s publikationstyp
A1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskriftPublikationskanalens uppgifter
Journal/Serie
Volym
1
Nummer
1
ISSN
Publikationsforum
Publikationsforumsnivå
1
Öppen tillgång
Öppen tillgänglighet i förläggarens tjänst
Ja
Öppen tillgång till publikationskanalen
Helt öppen publikationskanal
Licens för förläggarens version
CC BY
Parallellsparad
Nej
Övriga uppgifter
Vetenskapsområden
Företagsekonomi
Nyckelord
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Språk
engelska
Internationell sampublikation
Nej
Sampublikation med ett företag
Nej
DOI
10.1080/23311916.2014.940667
Publikationen ingår i undervisnings- och kulturministeriets datainsamling
Ja